دستکش های لمسی متا

به نقل از gadgets ، متا که قبلا فیسبوک نام داشت ، نمونه اولیه دستکش‌های لمسی خود را به نمایش گذاشته است که به مردم اجازه می‌دهد اشیای مجازی را احساس کرده و با آنها تعامل داشته باشند. شاخه تحقیقاتی آزمایشگاه واقعیت متا در حال کار بر روی دستکش‌های لمسی به عنوان بخشی از تلاش این شرکت به سمت واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) است.

این دستکش احساساتی مانند فشار و لرزش را در دنیای مجازی بازتولید می‌کند. متا در حال برنامه ریزی برای همراه کردن دستکش‌های لمسی با هدست واقعیت مجازی و سازگاری آن با عینک‌های AR در آینده است.

متا در ۱۶ نوامبر جزئیات کار‌هایی را که برای توسعه دستکش‌های لمسی انجام شده است را به عنوان بخشی از حرکت خود برای ورود به متاورس شرح داد. متا می‌گوید که بخش از آزمایشگاه‌های این شرکت در هفت سال گذشته مشغول توسعه این وسیله بوده اند. متا هنوز در مورد زمان عرضه این دستکش اعلام نکرده است.

دستکش‌های لمسی را می‌توان با یک هدست VR برای بازی‌های چند نفره آنلاین جفت کرد. شرکت متا در این ارتباط گفت : “در حالی که ما هنوز در مراحل اولیه این تحقیق هستیم، هدف این است که روزی دستکش‌ها را با هدست واقعیت مجازی خود جفت کنیم تا تجربه‌ای همه جانبه در متاورس داشته باشیم.”

جزئیاتی از نحوه کار دستکش لمسی متا

دستکش لمسی، حسی واقعی از وزن و جنس اشیا را حین دست زدن به آن در فضای مجازی برای کاربر تداعی می‌کند. نمونه اولیه دستکش لمسی با موتور‌های پلاستیکی بادی پوشانده شده است، این موتور‌ها که روی دستکش قرار می‌گیرند به طور هماهنگ حرکت کرده تا حس را به دست کاربر از جمله نوک انگشتان منتقل کنند. این کار با کمک میکروسیالی انجام می‌شود که جریان هوا را کنترل کرده و محرک‌ها را حرکت می‌دهد. متا ادعا می‌کند که اولین پردازنده میکروسیال پرسرعت جهان را برای این کار می‌سازد.

همچنین گفته می‌شود که این پردازنده روی فناوری پیشرفته ردیابی دست کار می‌کند تا دستکش‌های لمسی را قادر سازد دقیقاً مکان دست فرد را در یک صحنه مجازی شناسایی کند. به طور مثال اینکه آیا با یک شیء مجازی در تماس هستید یا خیر و یا چگونه دست شما با آن شیء تعامل می‌کند. رندر لمسی براساس درک چیز‌هایی مانند مکان دست و ویژگی‌های اشیاء مجازی (مانند بافت، وزن و سفتی) که دست با آن در تماس است، دستورالعمل‌هایی را برای محرک‌های روی دست ارسال می‌کند.

کاترین هیلی، مهندس فرآیند تحقیقاتی RL، درباره این فناوری گفت: “امروزه دستکش‌ها توسط مهندسان و تکنسین‌های ماهری ساخته می‌شود که آنها زیرسیستم‌ها را تولید کرده و دستکش‌ها را عمدتاً با دست مونتاژ می‌کنند. ما تا جایی که بتوانیم از فرآیند‌های نیمه خودکار استفاده می‌کنیم، اما تولید این دستکش‌ها به روش‌های تولیدی جدیدی نیاز دارد.”

هنوز هیچ برنامه‌ای برای عرضه تجاری این دستکش لمسی وجود ندارد. متا گفت: ” تحقیقات دستکش لمسی ما در حال حاضر در آزمایشگاه باقی می‌ماند.”

منابع عکس : www.nabzefanavari.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *