1. نگه داشتن پدال ترمز هنگام عبور از دست انداز

نگه داشتن پدال ترمز در واقع فشار بسیار زیادی به سیستم اکسل و حتی فنر بندی  ماشین میاورد که در دراز مدت می تواند دردسر ساز باشد. نحوه صحیح رد شدن از دست انداز بدین شکل می باشد که باید قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را به اندازه کافی کم کرده باشیم و در هنگام رد شدن از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

  1. بالا کشیدن ترمز بدون نگهداشتن دکمه ی مخصوص ترمز دستی

این عمل نیز باعث خرابی و هرز شدن چرخ دنده ها و وارد شدن فشار بیش از حد به سیم های ترمز دستی می شود

  1. تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس

روغن ترمز نیز مانند سایر روغن ها نیاز به تعویض دارد و تویض به موقع آن باعث روان تر کار کردن گربکس و افزایش طول عمر آن می شود. زمان و کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و شرایط گیربکس خودرو دارد.

  1. تعویض به موقع فیلتر روغن

برخی فیلتر روغن را یکبار در میان تعویض می کنند و اکثرا نیز از فیلتر های بی کیفیت یا کیفیت پایین استفاده می کنند که در نهایت باعث می شود فیلتر تصویه کامل را انجام ندهد که این امر باعث آسیب رساندن به موتور خودرو می شود که پس از مدتی شخص متوجه می شود که اگر فیلتر مرتب تعویض می شد، از بروز همچین مشکلاتی نیز جلوگیری می شد.

  1. گرم کردن درجا خودرو در زمانی طولانی

این عمل نه تنها برای خودرو مفید نیست بلکه مضر نیز می باشد چرا که گرم کردن درجای خودرو باعث گرم شدن بیش از اندازه ی منبع اگزوز می شود و مسلماً این گرما، به موتور ماشین نیز منتقل می شود و باعث بروز ایرادات و خسارات جدی و به خودرو می شود. بهترین روش گرم کردن خودرو مخصوصاً در فصل سرما، بدین شکل است که چند کیلومتر اول تا گرم شدن ماشین، به آرامی و با حداقل سرعت حرکت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *