1. پایین کشیدن شیشه به جای استفاده از کولر در سرعت بالا

شاید جالب باشد که در سرعت های بالا، اگر شیشه ماشین تان بالا باشد و درجه فن کولر روی حداقل درجه ممکن باشد، خودرو به نسبت زمانی که شیشه پایین است، سوخت کمتری مصرف می کند.

  1. خلاص نکردن دنده هنگام ایستادن در ترافیک و چراغ قرمز

     این عمل باعث افزایش فشار مورد تحمل صفحه کلاچ و گیربکس می شود و بهترین حالت در هنگام ترافیک و چراغ قرمز این است که کلاچ و گیربکس درگیر نباشد.

  1. گرفتن همزمان پدال ترمز و کلاچ جهت نگهداشتن اتومبیل

این عمل باعث افزایش طول ترمز می شود زیرا وقتی که کلاچ درگیر است از نیروی موتور نیز استفاده می شود و اگر کلاچ و ترمز باهم نگهداشته شوند باعث توقف دیرتر اتومبیل می شود. بهترین کار این است که ابتدا ترمز را فشار دهیم و بلافاصله به هنگام لرزش خودرو، کلاچ را نگهداشته و دنده را خلاص کنیم.

  1. با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و برعکس

چه حرکت کردن با سرعت کم در لاین سرعت، و یا حرکت کردن با سرعت بالا در لاین کند رو، باعث ایجاد خطرات و بروز خسارات جبران ناپذیری می شود.

  1. ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور

به دلیل وجود رسوبات و املاح زیاد در آب لوله کشی، این رسوبات وارد رادیاتور و واتر پمپ و حتی موتور خودرو می شود و دیده شده که حتی ممکن است به سوختن واشر سر سیلندر هم منجر شود. بهترین روش این است که از آب جوشیده شده استفاده کنیم و بگذاریم آب کاملا سرد شود سپس دوباره بجوشانیم و مجدد سرد شود. هرچه تعداد دفعات جوشاندن بیشتر شود، آب سالم تری خواهیم داشت. فقط توجه شود که رسوبات ته ظرف به رادیاتور منتقل نشود. البته مایع های مخصوص رادیاتور نیز در بازار موجود است که می توان از آنها نیز استفاده کرد.

  1. ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور

این عمل باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در شیشه شور، شلنگ ها و پمپ آب می شود. برای آب شیشه شور نیز می توان از روش فوق استفاده کرد. البته برای شیشه شور خودرو نیز مایع های آماده در بازار موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *