شبیه سازی واقعیت مجازی از انفجار یک بمب هسته ای

بر اساس گزارش‌ها، این شبیه‌سازی واقعیت مجازی، انفجار یک بمب هسته‌ای استراتژیک را نشان می‌دهد که از نظر اندازه مشابه آزمایش‌های نظامی واقعی ایالات متحده است.

روزیاتو نوشت :  ویدئوی واقعیت مجازی منتشر شده در یوتیوب، انفجار یک بمب اتمی را نشان می دهد. این ویدئو یک ساحل آفتابی در یک جزیره گرمسیری را نشان می دهد که شمارش معکوس برای انفجار آغاز می شود. وقتی شمارش معکوس به صفر می رسد، صفحه نمایش ناگهان در نور سفید غرق می شود. در عرض چند ثانیه، هنگامی که یک ابر قارچ اتمی در دوردست شکل می گیرد، صدای فوق العاده ای در سراسر آسمان طنین انداز می شود. باد شدیدی مانند طوفان شن می وزد و درختان و گیاهان جزیره را از بین می برد. با فوران ابر عظیم دود و غبار به آسمان، پوشش گیاهی به طور کامل از بین می رود.

ابر قارچی گسترش می یابد و به نظر می رسد که تمام آسمان را می بلعد. در پایان این کلیپ ۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه ای جزیره سرسبز به یک سرزمین کویری تبدیل می شود. آسمان ارغوانی می شود و غبار اتمی ناشی از انفجار خورشید را محو می کند.

بر اساس گزارش‌ها، این شبیه‌سازی واقعیت مجازی، انفجار یک بمب هسته‌ای استراتژیک را نشان می‌دهد که از نظر اندازه مشابه آزمایش‌های نظامی واقعی ایالات متحده است.

یک کاربر VR ابتدا ویدئویی از انفجار را در یوتیوب به اشتراک گذاشت. یکی از افرادی که این فیلم را دید گفت : همه چیز در اطراف منفجر می شد یا می سوخت و موج عظیمی می آمد و کل منطقه را ویران می کرد.

یکی دیگر افزود : قضاوت در مورد اندازه یا مسافت سخت است، اما انفجاری مانند این باعث سوختگی درجه ۳ در فاصله ۹.۵ کیلومتری می شود. ، در آن نقطه از این سناریوی VR، شما مرده اید.

در حالی که شخص سوم اظهار داشت که فردی که از دید ویدئو در آن قرار دارد در اثر انفجار کشته خواهد شد، زیرا ابر قارچی بزرگتر از انگشت شست او در افق است.

این نظریه که توسط مجموعه بازی های ویدیویی پسا آخرالزمانی Fallout رایج شده است، ادعا می کند که اگر یک انفجار هسته ای کوچکتر از انگشت شست شما در افق باشد، در امان هستید. با این حال، اداره امنیت ملی هسته ای وزارت انرژی ایالات متحده گفته است که این درست نیست.

فیزیکدانان دانشگاه لستر این نظریه را آزمایش کردند و ادعا کردند که می تواند برای انفجارهای هسته ای کوچکتر نیز کاربرد داشته باشد. آنها می‌گویند : «این مطالعه نشان داد که اگر یک بمب هسته‌ای ۱۵ کیلوتنی منفجر شود و انگشت شست شما به اندازه یک بازو جلوی چشمان شما قرار گیرد، انفجار را بپوشاند، می‌توانید با دویدن در برابر باد از بیشتر اثرات منفی تشعشعات جان سالم به در ببرید.» نوشت. آن را به سمت درب ببرید. حداقل سرعت شما باید ۱.۶۵ کیلومتر در نیم ساعت باشد.

آنها افزودند : « داشتن ساقه قارچ کوچکتر از انگشت شست ممکن است به این معنی باشد که می توانید نسبتاً ایمن باشید، اما به هر حال همیشه بهتر است از نزدیک نقطه انفجار دور بمانید ».

منبع :  www.funigma.ir ، www.delgarm.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *