بینگ جدید با هوش مصنوعی بهتر از Chatgpt رونمایی شد

بینگ جدید با هوش مصنوعی بهتر از  Chatgpt

از مهمترین اخبار روز جهان در حوزه فناوری می توان  Chatgpt    و  هوش مصنوعی Google bard نام برد ، اکنون مایکروسافت موتور جستجوی بینگ جدید را رونمایی کرده که با نسخه ارتقا یافته فناوری هوش مصنوعی که زیربنای ربات چت ChatGPT است.

مایکروسافت ورژن به روز شده  بینگ را در کنار نسخه ارتقا یافته مرورگر Edge خود با قابلیت های شبیه به ورژن به روز هوش مصنوعی برای یافتن اطلاعات به روز ارائه میدهد.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در مصاحبه ای خاطر نشان کرد : این روز جدیدی در جستجو است . نادلا دریافت که مرورگر وب چندی است که تغییری نداشته ، اما هوش مصنوعی قابلیت ارائه بسیار سریعتر و به روزتر مطالب را دارد .  نادلا گفت : “مسابقه امروز شروع می شود و ما به سرعت حرکت می کنیم.”

 

قابلیت های بینگ جدید

این موتور مرورگر در بخش های مختلف میتواند مفید باشد . یکی از این موارد به این صورت است که داده های مرورگر سنتی به صورت حاشیه نویسی در بالا قرار میگیرد ، در حالی که حالت دیگر به جستجو گر ها اجازه میدهد مستقیماً با ربات چت Bing حرف بزنند و از آن در یک رابط چت معمولی مانند ChatGPT سؤال بپرسند و جواب را دریافت کنند.

تمامی این قابلیت ها در ورژن GPT 3.5، مدل زبان AI به وجود آمده  توسط OpenAI که ChatGPT را گسترش میدهد ، مایکروسافت این را «مدل پرومتئوس» نامیده و می‌گوید که از GPT 3.5 بسیار قوی تر است و بسیار راحت میتواند به سوالات پاسخ دهد.

دو قابلیت دیگر که مایکروسافت راه اندازی کرده “chat” و “compose” می باشد و در نوار کناری Edge جاسازی خواهند شد.

 

هوش مصنوعی ChatGPT توانایی ذهن‌خوانی هم دارد

* نسخه‌ی جدید مدل زبانی GPT-3 که از آن برای توسعه‌ی ChatGPT و ابزار چت‌بات موتور جست‌و‌جوی بینگ استفاده شده است، می‌تواند به‌طور ماهرانه سؤالات مربوط‌به «تئوری ذهن» را پاسخ دهد. این تئوری مشخص می‌کند که کودکان می‌توانند آنچه را که در ذهن فردی دیگر می‌گذرد حدس بزنند یا نه.

* تئوری ذهن یا ToM ایده‌ای برای فهمیدن حالات ذهنی (مواردی مثل باورها، عواطف و افکار) افراد دیگر است. افزایش مهارت در تئوری ذهن برای تعاملات اجتماعی ضروری است.

* میچل کوزینسکی، دانشیار رفتار سازمانی در دانشگاه استنفورد، چند نسخه از ChatGPT را وارد آزمون‌های مرتبط‌به تئوری ذهن کرد. او می‌گوید این مسائل به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که «توانایی کودک در نسبت‌دادنِ حالات ذهنیِ غیرقابل‌مشاهده به دیگران» را موردبررسی قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *